Antrokai mokėsi plaukti
Plaukimas – puiki fizinio aktyvumo forma. Medikai, kūno kultūros ir sporto specialistai, visuomenės atstovai pripažįsta teigiamą plaukimo poveikį. Ši sporto šaka stiprina nugaros raumenis, lavina taisyklingą laikyseną, reguliuoja vaiko svorį ir stiprina raumenis. Teigiama, jog ir po vienkartinio pasiplaukiojimo pagerėja širdies darbas, kraujotaka. Lyginant su kitomis sporto šakomis, plaukiant geriausiai vyksta medžiagų apykaita. Plaukimas yra ir grūdinimosi pagrindas – organizmas tampa atsparesnis ligoms ir kitiems nepalankiems išoriniams veiksniams.
Nuo 2015 metų Akademijos gimnazijos pradinukai dalyvauja respublikiniame plaukimo projekte ,, Mokėk plaukti ir saugiai elgtis vandenyje”, kurį finansuoja ŠMSM, organizuoja Lietuvos plaukimo federacija bei Kėdainių plaukimo klubas. Už tai esame dėkingi Kėdainių sporto centro direktoriui Tomui Pakščiui.
Šiais mokslo metais projekte dalyvavo 23 antrokai. 30 užsiėmimų vyko Vilainių sporto mokykloje. Mokinius mokė plaukti trenerės Neringa ir Diana. Antrokai susipažino su higienos, aprangos plaukiant reikalavimais, elgesio ir plaukimo taisyklėmis. Užsiėmimai prasidėdavo bendrojo lavinimo, specialiaisiais bei imitaciniais kūno pasirengimo pratimais sausumoje bei vandenyje. Mokėsi atlikti pramankštos ir atskirų plaukimo elementų, kaip naudotis pagalbinėmis priemonėmis. Užsiėmimų metu trenerės mokė moksleivius saugiai elgtis vandenyje, ugdytis gyvybiškai svarbius ir reikalingus plaukimo įgūdžius, pajusti savo kūno galimybes vandenyje, nugalėti baimę, atlikti įvairius judesius vandenyje: slinkimo, kvėpavimo, kojų ir rankų judesius, judėjimo būdus dugnu, kojų ir rankų judesius prie nejudančios atramos. Mokiniai mokėsi panerti po vandeniu ir atsimerkti jame, ištraukti ant dugno gulintį daiktą, 15 sekundžių plūduriuoti horizontalioje ir vertikalioje padėtyje, ritmiškai įkvėpti ir iškvėpti, tinkamai išlaikyti kūno padėtį judant ant krūtinės ir nugaros 25 metrus, atsispirti nuo dugno, nuo sienos, slinkti ”Strėle”, plaukti atliekant taisyklingus rankų ir kojų judesius bei taisyklingai kvėpuoti, nerti nuo baseino sienelės, dugno, atlikti šuolius į vandenį nuo baseino krašto. Žaisdami mokiniai įtvirtindavo išmoktus judesius, pratimus. Tai skatino savarankiškumą, mokėjimą veikti kolektyve, didino susižavėjimą plaukimu, kėlė emocijas, skatino fizinį aktyvumą. Taip pat sužinojo 10 saugaus elgesio taisyklių prie vandens: neiti į vandenį vienam, neiti, kai esi neseniai pavalgęs, kai esi sušilęs ar pavargęs, nesimaudyti draudžiamoje vietoje, plaukti netoli, palei krantą, nesušalti, atkreipti dėmesį į paplūdimio ženklus, klausyti suaugusiųjų ar gelbėtojų. Pasibaigus užsiėmimams, mokiniams buvo įteikti PAŽYMĖJIMAI ant kurių pasirašė Lietuvos plaukimo federacijos prezidentas Saulius Binevičius. Mokiniai plaukimo pamokomis liko labai patenkinti.
Projekto koordinatorė mokytoja Vitalija Strautnikienė
Kūrybinės veiklos sėkmė – kaip savęs atradimo džiaugsmas!
„Tik išgyventa vertybė įgyja asmeninę prasmę ir tai labai svarbu – ji tampa veiklos paskata” (J.Mureika)
Neformaliojo vaikų švietimo būrelis „Vaidybos sekcija“ – viena iš galimybių mokiniams patirti savo veiklos sėkmę ir iš naujo atrasti save. Tie mokiniai, kurie aktyviai dalyvavo būrelio užsiėmimuose, gali tai vienareikšmiškai patvirtinti.
Gegužės 31d. Akademijos gimnazijos aktų salėje įvykęs neformaliojo vaikų švietimo būrelio „Vaidybos sekcija“ mokinių sukurtas ir pristatytas vaidinimas „Voro vestuvės“ – geriausias sėkmės įrodymas. Kaip teigia mokiniai, teatrinė veikla jiems atnešė daug džiaugsmo, naujų patyrimų ir malonių emocijų. Nors visus mokslo metus vaikams teko daug ir kantriai dirbti repetuojant, tačiau kartu praleistas laikas buvo įdomus, o visos pastangos pasiteisino su kaupu. Veiklos pradžioje daugelis būrelio mokinių abejojo, ar jiems pavyks įveikti savo nepasitikėjimą ir baimes, ar jie galės užlipti į sceną ir vaidinti, ir netikėjo, kad gali patirti savo veiklos sėkmę. Tačiau viskas įmanoma, ypač kai turi nuostabios palaikymo komandos – mokytojos Vilmos Dabašinskienės ir 3 klasės mokinių – geranorišką pagalbą. Nuoširdus tarpusavio bendradarbiavimas, kuriant vaidinimą, dovanojo mums visiems patį gražiausią dalyką – draugystę. Ir tai nuostabiausia, kas galėjo nutikti!
Tuo, kas buvo sukurta norėjosi pasidalinti su kitais, o patirtą savo veiklos sėkmę ir emocijas išgyventi dar kartą. Todėl vaidinimas „Voro vestuvės“ birželio 5 d. buvo pakartotinai parodytas Akademijos gimnazijos „Kaštono“ skyriaus ugdytiniams. Be to, jaunieji „aktoriai“ surengė mažiesiems draugams diskoteką. Geros nuotaikos ir džiugių emocijų buvo apsčiai. Taigi, mokymasis kurti mažus vaidmenis ir tos kūrybos pasidalinimas su kitais taip pat gali praskaidrinti gyvenimą naujomis spalvomis ir džiaugsmu, kuris suvienija ne tik kūrėjų, bet ir tų, kam yra dovanojama ta kūrybos dovana, širdis.
„Svarbiausias tikslas, kuriam gali tarnauti menas, yra padėti žmonėms geriau suprasti ir labiau mylėti gyvenimą“ (R. Kentas)
Neformalaus vaikų švietimo būrelio „Vaidybos sekcija“ mokytoja
Aldona Povilavičiūtė
Projektinė diena gimnazijoje
Baigiantis mokslo metams gimnazijos mokytojai su mokiniais pristatė gimnazijos bendruomenei 17 projektų : ekologinės, meninės, matematinės, sportinės, istorinės, literatūrinės, technologijų krypties. Linkime jauniesiems gimnazijos tyrinėtojams, išradėjams, kūrybininkams kuo geriausios kloties ir laukiame naujų projektų.
Tegyvuoja vasara!
Paskutinę mokslo metų dieną, atsisveikinę su mokyklinėmis uniformomis, vasariškai nusiteikę, 5-10 klasių mokiniai rinkosi į gimnazijos aktų salę.
Pirmiausia pagerbėme mokinius, dalyvavusius dalykų olimpiadose, konkursuose, įvairių sporto šakų varžybose, labai gerais ir gerais pažymiais baigusius mokslo metus ir garsinusius savo darbais gimnaziją. Padėkojome mokytojams už jų triūsą ruošiant mokinius.
Antroje šventės dalyje dainomis ir žaidimais atsisveikinome su mokykla ir pasitikome vasaros atostogas. Tegyvuoja vasara!